mr.hyatto…….

Icon

the unfinished story…

dvd borink2 tapi layan..


Rebellion

(tung moon)

filem ini mengisahkan konspirasi dalaman yang telah dicipta oleh pihak polis bagi menghapuskan satu family kongsi gelap di hong kong. filem ini adalah hasil buah tangan dari pengarah terkenal iaitu herman yau. cerita ini bermula dengan ketua 5 kawasan iaitu jimmy lakonan yuen leung poon yang telah di tembak, semasa beliau dalam keadaan koma isteri jimmy iaitu cheung wah(ada choi) telah melantik orang lepercayaan suaminya iaitu  po(shawn yue) sebagai pengganti jimmy buat sementara waktu, ini telah menyebabkan orang kanan jimmy  iaitu blackie(chapman to) amat marah!!!

walaupon terpaksa menjadi pengganti jimmy buat sementara waktu,  po juga telah ditugaskan untuk mencari penembak  jimmy atas arahan cheung wah. dalam satu malam sahaja perebutan kuasa antara 5 ketua kawasan yang cuba mengambil alih tempat jimmy telah dilakukan yang diketuai oleh blackie… so saksikanlah filem ini..best beb!!

apa yang aku nak puji filem ini ialah dalam 1 malam sahaja 1 family porak peranda hanya kerana berebutkan pangkat…so jom layannnnn………..

Filed under: filem

Leave a comment