mr.hyatto…….

Icon

the unfinished story…

siapakah pembawa panji hitam??..


kali ini post terbaru saya akan terangkan watak-watak apakah yang akan muncul di peperangan akhir zaman nanti..

Mereka adalah:-

1- PemudaBani Hasyim
2- Pemuda Bani Tamim
3  Haris Harasth
4- Al-sufyani
5- Al-kalb

Lokasi yg saya dapat ialah:
Versi hadis:-

1- Negeri belakang sungai
2- Negeri timur jauh
3- Khurasan (satu hadis-tidak ingat sanadnya-mengatakan Nabi mengatakan khurasan terletak di timur tetapi   menunjukan tongkatnya ke arah selatan Arab)

Versi Nostradamos:-
1- Great entermixed nation
2- North Afrika via intermixed by Arabic
3- Eastern latin

Anda tertanya-tanya tempatnya negara belakang sungai, Khurasan timur dan negara timur jauh serta al-sufyani.

Negara belakang sungai? dimana negara ini? Baiklah, saya direct to the point.. Sungai yang di nyatakan mungkin Selat Melaka. Kenapa? Ini kerana mengikut penulis novel Berpetualang ke Acheh, Nusantara dan tanah melayu hanya dipisahkan oleh sebatang sungai besar, dan mungkin akibat letupan gunung berapi dan kes tsunami, maka jarak pembukaan sungai ini menjadi makin besar lalu menjadi selat. Persoalan, negara manakah di belakang sungai? Malaysia atau Indonesia?

Khurasan? Ramai meneka-neka di mana Khurasan. Saya pun tidak tahu tetapi saya cuba linkkan pada Nostradamus dan mendapati negara yang berada di utara Afrika dan intermixed Arabic berkemungkian EGYPT/MESIR. Wallahualam

Negara hujung timur? Di sini mana-mana negara di timur boleh jadi lokasi hadis ini, malah Jepun juga timur, timur jauh lagi. Tetapi, untuk mendapat lokasi lagi tepat, saya susun puzzle ini dengan ramalan Nostradamus yang masih tertinggal iaitu GREAT NATION WITH GREAT SOCIETY AND INTERMIXED LANGUAGES. Anda teka, dimana negara ini. Wujudkah negara seperti ini sekarang? Apa calon-calon bagi negara ini bagi anda? Amerika? Eropah? China? India? Australia? Jepun? Vietnam? Myanmar? Singapura? Indonesia? atau Malaysia?

Apa rasa anda? Negara mana great intermixed nation? bagi saya adalah Malaysia? Anda bersetuju?

Sebenarnya kedatangan Cina dan India adalah satu petanda tentang ini. Tidak cukup kuat dengan itu, kebanjiran Indon, Bangla, Vietnam, Myanmar, Pak Arab dan sebagainya berlaku kini.

Jadi dimana great intermixed nation? jawapannya wujudnya bangsa Malaysia.

sekarang mari kita cari dimanakah bani tamim akan berada??

Mengikut hadis masyur, pemuda ini berdarah ajam, tinggal di timur dan bertutur bahasa timur. Berkulit sawo matang, tidak tinggi dan tidak rendah.

Pada pandangan anda. Pemuda Bani Tamim ini bangsa apa? Cina? Orang putih? Latin? India? Melayu?

Baiklah mari kita lihat ciri-ciri bangsa yang sedia maklum:-

1- Cina-kulit putih kuning, mata sepet
2- Orang putih- kulit putih dan berbintik merah, tinggi dan sasa
3- Latin- kulit sawo matang, tinggi dan sasa
4- India- hitam, sawo matang, berasal dari asia tengah
5- Thailand,Vietnam,Myanmar- putih seperti cina, kecil, pendek, dan tinggi kurus
6- Filipina, Borneo,- sawo matang
7- Melayu- sawo matang, kebanyakan beragama islam, hanya di nusantara dan sedikit di Afrika

Jadi…bangsa apa yang sesuai dengan pemuda bani tamim?

Calon-calonnya-
Filipina,Thailand,Vietnam,Myanmar dan Melayu.

Mari kita balik pada asas kita bincang di atas. Hanya dua negara/lokasi yang berkaitan dengan
pemuda bani tamim iaitu negara belakang sungai dan negara timur jauh(versi hadis), serta great intermixed nation dan eastern latin nation(versi notradamus).

Maka, kita dapat tentukan bahawa:-

1 Great intermixed nation = Melayu/Malaysia
2 Eastern latin nation = Filipina
3-Negara belakang sungai(Malaysia atau Indon) = Melayu
4-Negara timur jauh = Thailand, Vietnam dan Myanmar

Jadi, di sini, kita dapat lihat melayu menguasai 2 lokasi iaitu negara belakang sungai dan great intermixed nation.
Jadi jelas di sini pemuda bani tamim adalah seorang Melayu!

Sekarang, di mana pula tinggal/lahirnya? Kini hanya dua negara yang secara total di diami oleh
Melayu iaitu Indonesia dan Malaysia. sedangkan kedua-dua negara ini adalah satu jajahan yang di gelar tanah melayu.

Seterusnya kita kaitkan pemuda bani hasyim pula.

Sebenarnya tidak banyak hadis menceritakan perihal pemuda ini. Kerana inilah kronologi kiamat
atau future phenomenon tidak lengkap.

Ada segelintir hadis memberitahu bahawa tanda pemuda ini adalah muncul hujung timur, tahi lalat di bahu kiri, dan tahi lalat di tapak tangan kanan/kiri.

Bila di sebut hujung timur secara tidak langsung ia akan mengaitkan dengan negara hujung timur. Sekali lagi kita kaitkan dengan great intermixed yang kita sudah bincangkan dahulu. Jadi, insyallah Malaysia adalah tempat munculnya pemuda bani hasyim.


Haris al-Harsth

Hadis mengatakan bahawa dia dari negara di belakang sungai. Jika, pemuda Bani Hasyim sudah menmpatkan diri di Malaysia, ada yang berpendapat negara belakang sungai ini mungkin Indonesia atau Filipina (jikalau ikut Notradamus)

Setakat ini saya masih belum jumpa tanda-tanda khusus bagi Haris al-Harasth ini. Akan tetapi, ada hadis mengatakan dia bertemu al-Mansur (gelaran pemuda bani tamim) di suatu tempat di negaranya.

Maka jelas di sini bahawa, Haris al-Haras mungkin seorang melayu yang munculnya di Indonesia (negara belakang sungai).

Bagaiman pula dengan versi Notradamus?

Sekarang hanya tinggal nation of eastern latin dan africa via arabic intermixed.

Jika di kaji dari logik akal, jelas di sini bahawa lokasi africa via arabic intermixed di tolak mentah-mentah kerana jelas di situ tertera Africa.

Tapi, malangnya zaman sekarang bahasa latin yang ‘pure’ sudah tidak ada, yang tinggal serpihan sahaja iaitu latin di America Selatan, Sepanyol dan lain-lain.

Oleh itu, di harap anda boleh membantu untuk menemukan titik konklusi di antara negara belakang sungai dan nation of eastern latin ini.

Bagaimanapun kita teruskan jugak mengkaji dari apa yang telah kita perolehi.

Tinggalah nation of eastern latin?

jika di teliti Filipina adalah negara yang paling baik bagi contoh ini akan tetapi ia ‘clash’
dengan versi hadis iaitu indonesia. Maka di mana jalan penyelesaiannya?

Baiklah, pernahkah anda melihat jauh sejarah pembinaan negara Indonesia dan Filipina. Kuasa blok manakah yang menguasai mereka?

Jika melaka di pegang oleh penjajah British, maka Indonesia pula telah di pegang oleh kuasa
Belanda. Filipina pula oleh Sepanyol.

Jelas disini bahawa nation of eastern latin bukan kepada tutur bahasa akan tetapi kuasa yang telah membina negara tersebut. Tanah Jawa di jajah Portugis, lalu di merdekakan dan menjadi Undonesia.

Tidakkah anda melihat relevannya.

Maka, Haris al-Harasth lah yang menduduki Indonesia dan dialah yang berjumpa pemuda bani tamim lalu memulakan perjalanan di bawah satu panji iaitu Panji Hitam.

Wassalam.

http://kumanddieaf.blogspot.com/

p/s selepas ini saya akan terangkan pula siapakah pemimpin bani tamim yang membawa bendera al-mahdi.

Filed under: panji hitam dari timur

131 Responses

  1. ahfat says:

    info bagus, MELAYU

  2. zain0L cC says:

    kau da bace buku Misteri pasukan Panji Hitam tu ke bro?

  3. jimmy says:

    kalau ikut sirah rasul, rasulullah s.a.w merupakan keturunan bani hasyim.. bani hasyim ini merupakan puak pemerintah di kota mekkah. pemimpin paling terkenal dari bani hasyim selain rasulullah s.a.w sendiri ialah abdul mutalib yang juga merupakan datuk rasulullah s.a.w.. tp skang ni, kalau pemuda bani hasyim dikatakan dari malaysia pon mustahil sebab dah 1500 tahun tak kan takde yang berhijrah kan.. allahualam..

  4. jimmy says:

    ops silap.. maksud saye tak mustahil bukan mustahil.. huhu

  5. zaman says:

    pemuda bani tamim bukan seorang melayu hanya kaum di afganistan sahaja yang terus berperang tapi tak salah nak kaji lagipun bukan rugi apa pun

  6. one says:

    dah ada dah panji tersebut,dan betul2 berada di Malaysia akan di bawa oleh org melayu asal jalur ahlulbait. allah hu akbar…

    • black sword says:

      mana lu tau bro yg bangsa melayu yg akan bawak panji-panji hitam tu? jgn nk memandai la .

    • hamba allah says:

      betul tu one,kena kaji di alam lain,setakat kaji biasa tu dapat lah nak kaji,,,,siapa tinggi ilmunya sahaja yg tahu,di mana org pbt,,,sebab org tinggi ilmunya,sahaja dapat mencapai tahap tu atau tahu..

  7. Dr asree says:

    saya setuju dengan penulis blog,,,bangsa melayu yang akan memegang panji2 hitam…kata melayu hanya ciptaan orang barat sekadar untuk merendahkan martabat melayu sebenarnya kita adalah bani Jawi berasal dari bangsa yang berasal dari keturunan Nabi Ibrahim a.s…ingat kita bukan bangsa meLAYU…terpulanglah pada anda untuk menilainya..wallhuaalm

    • Anonymous says:

      keturunan jawa,,berasal dari nabi ibrahim

    • Anonymous says:

      anak nabi ibrahim hanya ada dua org iaitu ishaq dan ismail keturunan ishaq yg kemudiannya yg melahirkan yaakub(jacob) dan dari situ keturunan bani israel tercipta manakala dari keturunan ismail pula menurunkan bangsa arab yg akhirnya menjadi bangsa pilihan Allah dgn menurunkan Muhammad SAW sbg pesuruh terakhir,.Apa pula kaitan bangsa kita dgn Nabi ibrahim kerana setahu saya selepas berlakunya peristiwa banjir besar nabi Nuh manusia telah melata diseluruh dunia dan jika benar sekalipun kita beasal drp nabi Ibrahim maka mungkin kita juga ada kaitan dgn bangsa bani israel a.k.a yahudi sebab selepas peristiwa raja babylon nebuchanezzar menakluk palestin pada kurun ke 7 sblm masihi kaum yahudi telah berpecah dan berhijrah ke seluruh pelusuk dunia mungkin jf ketanah melayu.

    • Amal says:

      BETUL….cuba kalian lihat di Penang… mana2 org yang dikatakan anak mami, hasil perkahwinan org “Melayu” dan India muslim panggilannya ialah ” Jawi Peranakan”. Kita ialah Bangsa Jawi. Bukan meLayu..

    • daddy cool says:

      betol3….penah bace jgk 2…..alter terahsia bangsa melayu

  8. buduk says:

    aku pun setuju dengan penulis blog…orang melayu lah yang memegang panji-panji hitam ni..AL-Mahdi..aku dapat tahu ada anak muda yang lantang suaranya menegakkan kebenaran Allah ke atas salah laku pentadbiran Malaysia dan dunia sekarang..Namun budak ini cepat-cepat dihantar oleh tok guru ke Mekah takut ditahan Isa..dah lama dah hantar..Sekarang budak tu dah berada di Mekah dan belajar di sana…Andaian aku, bila apabila berlakunya perang dunia ke-3 yang bakal ini, tepat pada musim haji…Imam Mahdi akan di bai’ah apabila peperangan yang sangat dashyat itu semasa atau dah habis mengerjakan haji…banyak kemusnahan yang meragut jiwa manusia…musim haji pada tahun 2010 bertepatan dengan ramalan Vanga (Peramal Bulgaria)..ramalan Vanga mengatakan Perang Dunia Ke-3 bermula pada bulan November 2010…satu lagi…sila baca hadis ini…

    Nu’aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
    Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal…”. Kami bertanya: “Suara apakah, ya Rasulullah?” Beliau menjawab: “Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum’at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum’at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum’at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: “Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!”, karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa”.

    Cuba cek kalendar 2012 akan datang..Kiamat berlaku hari Jumaat..Bulan Ramadahan 2012 jatuh pada hari Jumaat, Pertengahan Ramadhan, 15 Ramadhan jatuh pada hari JUmaat…Pada andaian aku ada 2 kemungkinan suara yang kuat itu…Letupan bom nuklear pertama di letupkan..atau…berlaku gempa bumi yang amat kuat yang menyebabkan SuperValcano meletus…Amerika Syarikat hancur kerana SuperValcano..wallahu alam…Subhanallah

  9. Anonymous says:

    kemungkinan d Malaysia.. bukankah Kelantan juga negeri d blakang sungai?? sungai golok.. tambah2, kelantan di tindas kerajaan Malaysia. hak mereka di ambil.. kemungkinan suatu masa nnt, rakyatnya bangkit menuntut hak tersebut.. Malaysia negara timur, Kelantan adalah pantai timur, Bachok adalah timur Kelanta..

  10. bagustrihatmojo@yahoo.com says:

    kalian para malaysia terlalu berpikir pada negara mana yang akan muncul panji hitam. tapi kalian tidak berpikir untuk memajukan islam di negara kalian. jika kalian hanya berharap untuk kedatangan panji hitam dari timur tanpa proses sedikitpun,analisa kalian hanya omong kosong belaka

  11. Anonymous says:

    ubah diri dulu…jangan fikir kita je timur,,,saya baca buku hasil nukilan pak arab,mereka mengatakan khurasan terletak di timur…

  12. mashudi says:

    Salam, dalam perbincangan ini masih bersifat asabiah/perkauman..sebenarnya islam tiada perkauman…apa yang penting adalah aqidah yang hak..kita ini satu umat dan islam itu satu glob dan islam datang bukan dengan peperangan..islam adalah keamanan dan keselamatan untuk seluruh manusia…islam datang dan menguasai dunia kali kedua akan berlaku seperti ialam/nabi menguasai mekah dari madinah tiada pembunuhan dan kekejaman..seperti juga saidina umar menguasai jurusalam tiada pembunuhan dan kekejaman…islam adalah keselamatan dunia dan akhirat seperti juga islam datang menguasai majapahit/nusantara tiada kekejaman dan pembunuhan…islam bukan petugis/belanda/uk/komunis/jepun/usa…wasalam

  13. Tak der bangsa says:

    Pendapat aku negara blkg sungai tu Brunei la.. Pemerintahan dier dlu kat sungai… Lg pun kalo kita bandingkan perkataan bangsa ibrani ngan bangsa brunei x jauh beza.. Jika perkataan Brunei d tmbh huruf ‘i’ kat depan mnjdi Ibrunei.. Itu tergantung kpd bangsa yg menyebut prktaan tersebut.. Itu pndpt aku jer.. peace

  14. man7 says:

    menurut perkiraan tahun Islam, Panji Hitam dah ada. Pembawa panji hitam to pun dah ada yang terdiri daripada org yg alim & warak. Setahu sy pembawa bendera hitam ini dirantau ini juga. antara Malaysia, Brunei,Indonesia, Filipina.Bila ditinjau diselidiki dalam3x berkad perkembangan usaha agama paling maju di Malaysia.. Durg ini akan bertindak bila sampai serunya nanti.

  15. Anonymous says:

    hehehe….salam ukhuwah….dulu dulu dulu…….

  16. abdullah says:

    coba kunjungi wapsite ini http://www.akhirzaman.mobie.in wapsite kusus kajian akhir zaman

  17. Encik Kobain says:

    http://hanputra.blogspot.com/2011/03/khurasan.html this is we called khorasan….intermixed ,..have turk,taijistan,afghanistan..Taliban+tamim??bani tamim attacking pbb,amerika,….pbb is a one of dajjal agenda…malay are supporting pbb…so how??bani tamim fight dajjal,u know sir??how can malay fighting dajjal with the small voice,..small soldier??i dont know,..but if i said malay is one of the afghanistan race,its should maybe….

    • black sword says:

      yeah your fact is true khurasan is nearby between Afghanistan and uzbekistan and bani tamim maybe goes to the pashtun or hazara don;t you ?

  18. Anonymous says:

    panji hitam ialah taliban afghanistan. dalam hadis pasukan yang tak pernah kalah dgn mana2 pasukan pun. russia genghis khan alexender the great british skg amerika dan nato terkial2 di bumi afghanistan. malaysia tak pernah kalah? jgn buat lawak la bro..

    • redha.. says:

      ingat perang macam makan roti canai kat gerai tepi jalan kampung kerrr… pembawa panji hitam mestilah dari golongan yang BERANI dan TERLATIH.. keberanian bukan boleh dibuat-buat atau dilatih..

      berani, kewujudan bangsa berani mestilah dari golongan bangsa yang sejarah hidup mereka sentiasa dalam perang dan keperitan hidup kerana penindasan yang dasyat…

      terlatih, mereka semulajadi terlatih, bukan dilatih seperti askar tetapi mereka terlatih di medan perang kerana terpaksa berperang demi bangsa, agama dan negara..

      tak kira besar ker kecik yang penting hati seseorang itu sama ada macam platinum ker atau seperti kayu cantik sesuai untuk berhias sahaja.

      setuju ngan pendapat bro anonymous…

  19. Anonymous says:

    tp bro…cam ne kalo kite tgk org ISLAM di malaysia maseh ramai yg jauh dari agama..???semoga kita semua terdiri dari tentera panji hitam

    • hamba allah says:

      memang orang malaysia jauh dari agama,tak mustahil mungkin 4 org dah sampai tahap tinggi,mungkin dia org ni lah akan membantu imam al mahdi,4 orang dari indon ,berunei,tailand,mana tahu kuasa allah,,,,apa2 pun allah sahaja yg tahu…kita sebagai hamba nya mencari terus mencari,bertukar2 cerita,manalah tahu suatu hari nanti,kita jumpa akhirnya…amin

  20. asdasd says:

    tp bro…cam ne kalo kite tgk org ISLAM di malaysia maseh ramai yg jauh dari agama..???semoga kita semua terdiri dari tentera panji hitam..dan skg pemuda yg ramai ingn kan ISLAM yg sebenar dlm kehidupan berlaku di pantai timur…aku berharap aku juga terdiri dalam tentera panji hitam…ALLAHU AKBAR

  21. Anonymous says:

    Refrer balek AL QURAN n HADITH…

  22. rahman says:

    Refrer balek AL QURAN n HADITH… Mybe dpt jawapan yg lbh TEPAT..sejarah bole d REKA…

  23. amir says:

    bak kata hang tuah x kan melayu hilang di dunia,,,bermakna pahlawan akhir za,am datand dari kepulauan melayu

  24. ^_^ says:

    assalamualaikum~

    sy ade terbaca 1 perengan yg mengatakan~

    ‘Seterusnya kita kaitkan pemuda bani hasyim pula.

    Sebenarnya tidak banyak hadis menceritakan perihal pemuda ini. Kerana inilah kronologi kiamat
    atau future phenomenon tidak lengkap.

    Ada segelintir hadis memberitahu bahawa tanda pemuda ini adalah muncul hujung timur, tahi lalat di bahu kiri, dan tahi lalat di tapak tangan kanan/kiri.

    Bila di sebut hujung timur secara tidak langsung ia akan mengaitkan dengan negara hujung timur. Sekali lagi kita kaitkan dengan great intermixed yang kita sudah bincangkan dahulu. Jadi, insyallah Malaysia adalah tempat munculnya pemuda bani hasyim.’

    sbb sy memang ade tahi lalat kat bahu kiri n tahi lalat kat tapak tgn kiri.. dan sy harap bukan sy sorng yg ade… ^_^
    yg penting kite beribadah kpd allah spya kite sbagai umat islam di tempatkan bersama org yg beriman.. amin

  25. Anonymous says:

    bg aq x kesah lah bangsa apapun …….. janji kita sokong dan sanggup mati di jalan ALLAH….ALLAHUAKBAR…..

  26. Panglima Gelab Fisabillillah says:

    Diantara mereka yang memegang Panji Panji Hitam tersebut didalam barisan hadapan Tentera Islam aku doakan orang itu adalah aku dan kalian semua…

    andaikata 2012 ini seperti yang di gembar gemburkan oleh sesetengah pihak akan terjadinya kiamat.. maka aku berdoa “ya Allah SWT ya tuhanku jadikan lah ia” semoga aku dan saudara2ku dapat menjadi Penglima Perang Fisabillah

    Allahhuakbar !!!!!!!!!

    marilah kita syahid ke jalan Allah SWT

    • Angkatan Tentera Islam Malaysia (ATIM) says:

      Buat kajian hadis tu baik2,takut terambil hadis PALSU mengenai ’15 ciri-ciri pemuda bani tamim’ yang pemimpin jemaah Al-Arqam buat. Jadi,hati-hatilah… Bukan saya tak menggalakkan buat kajian tapi harus berhati-hati..

  27. AJIH says:

    Dakwaan semata2 dakwaan yg berdasarkan angan2 kosong, tiada hujah tiada fakta, apatah lagi nas yg kuat. Umno yg parti melayu pun tak kata Imam Mahdi dr malaysia, Macam mana tuan2 sekelian boleh kata macam tu ! BIDAAH YG PALING AKBAR

  28. black sword says:

    KHURASAN terletak diantara sempadan Afghanistan dan Iran dan seperti sabda Rasulullah SAW bahawa pembawa panji-panji hitam akan bermula di Khurasan mungkin ditujukan kpd puak Taliban mahupun Al Qaeda manakala negeri belakang sungai pula mungkin ditujukan kpd iran kerana iran berada ber sempadan dgn iraq dan sungai yg dimaksudkan mungkin adalah sungai Furat (tigris) dan negara yg berada dibelakang sungai tersebut adalah iran dan Afghanistan manakala kaum bani tamim yg berkulit sawo matang tdan tidak tinggi dan juga tidak rendah mungkin ditujukan kpd etnik pashtun iaitu etnik terbesar di Afghanistan dan pembawa panji-panji islam ini adalah terdiri drp pasukan yg tidak pernah dikalahkan oleh sesiapa pon jadi bagi aku semua ciri2 ni ada di Afghanistan sebab dari zaman Alexander the great ,genghiz khan sampai la era NATO da Amerika sial yg masih kerkial2 kat sana satu pon diantara mereka tidak pernah me menang melawan puak Afghan ni bagi aku bukti ni sudah cukup utk menerangkan siapakah yg akan membawa panji-panji hitam ni kerana kebetulan pula bendera rasmi taliban adalah warna hitam tapi tu semua kuasa Allah cuma DIA je yg tau.

  29. Aku Dreamer says:

    kalau mengikut ramalan nostradamus PBT pakai serban biru kan? Ana itu hari ada termimpi seorang budak pakai serban biru seolah-olah dia tengah bersilat… Mungkin PBT yang dijanjikan dah ada…

  30. ALMAHDI KHURASAN says:

    KAU TAKOT SATUJER BILA BETOL2 PERANG TU TERJADI HAMPA ORANG PERTAMA LARI DRI MEDAN PERANG….

    BETOLKAN DIRI KITA SEMUA TERLELBIH DAHULU….INGAT PASUKAN PANJI HITAM HANYA TERDIRI DARI 313 ANGGOTA JER….

    X BETOI TOLONG BETOIKANLA YER..

  31. keramat hidup says:

    kalau mengikut statistik kalau takat level afganistan mana mampu kalah kan dajal2 amerika…setakat nak pertahankan diri bolehla…buat nyer US letak 2 biji nuklear habis semua taliban ngan mahluk2 sana….aku rasa mmg melayu nusantara bani tamim tu….utk kalahkan dajal perlu ada satu kerajaan islam yg kuat..dari segi ekonomi, persenjataan dan teknologi …serta di wakili oleh ramai pejuang2 yg beriman…. rumpun melayu akan kearah itu maybe 100tahun ada 1000tahun lagi… perlu ingat satu hari nati akan ada satu empayar melayu islam yg besar merangkumi Malaysia, Indonesia, selatan thai, borneo, sebahagian philipnes, sebahagian myanmar dan singapore… kita jgn lihat 50 tahun dari sekarang tapi lihat 100, 500 atau 1000 tahun dari sekarang…cth zaman melaka dgn zaman sekarang dalam masa dkt 600tahun pelbagai perkara boleh berlaku..orde dunia pun berubah2…dulu portugis kuasa dunia…sekarang cuba lihat mereka hanya negara kerdil….so umat islam harus bersatu supaya menjadi satu empayar yg besar dan kuat!!

    • blue sword says:

      lu bodoh la masa zamam Al Mahdi dgn Isa Al masih melawan dajjal diorg pakai pedang je sebab masa tu teknologu dunia dah hancur dlm perang Armageddon ntah masa tu Malaysia ni wujud lagi ke tak kita pon tak tahu kerana belah asia timur ni la yg diantara pengikut Dajjal yg plg ramai selain dari org hindu(india),syiah(iran) dan yahudi zionist sendiri jadi apa makna ‘empayar melayu terakhir”?apa kena mengena dgn ekonomi psl ekonmi skrg ni pon puak2 dajal ni yg pegang.

      • hamba allah says:

        blue swod jgn kata org bodoh,kita cuma berbincang,tak kisah lah apa yg di tulis betul ke salah…klu salah kita betulkan…nak tanya blue dah habis belajar ka ilmu2 allah,,

    • Ayi says:

      Tetapi jangan pula kita lupa pasal khurasan nih ialah sebahagian penciptaan Adam A.S..

      Tanah Khurasan (Iran) – perut sebagai tempat berlapar..

      Saya hanya share ape yg saya dapat..selebihnya allah maha mengetahui..

  32. keramat hidup says:

    korang jgn bayangkan masa tu kita perang pakai pedang dan naik kuda plak….500 ke 1000 tahun lagi teknologi dah terlampau advance..bayangkan hang tuah pun tak terbayang teknologi yg kita ada sekarang..tu baru 600 tahun…zaman moden ni lagi cepat perubahan teknologi tu….

    • Ariez Zahier says:

      Tapi dr apa yang aku kaji.. masa peperangan dunia ke-3, semua teknologi canggih dihapuskan. Selepas kejadian bunyi kuat dari langit tu yg menghancurkan 1/3 isi bumi. And aku ada baca yg nabi berpesan ajarlah anak2 mu berenang,memanah,bermain pedang dan menunggang kuda.. Bg aku, masa tu memang semua b’perang mggunakan kuda,berpedang dan menggunakan busur panah.. Baru la adil namanya bila dsebutkan tentang kekuatan.. x gitu? Bro bley cuba kaji info dlm blog ni.. http://www.apekehell.blogspot.com

      • aida says:

        setuju dgn awk Ariez Zahier…nabi mnggalakkan kita belajar n mengajar ank2 berenang,memanah,bermain pedang n menunggang kuda,jd bermkna,bagaimna ia bermula so bgitulah ia berakhir…xde lg kecanggihan,
        bom2 nuklear bagai

  33. fazrul says:

    melayu xkn hilang didunia..pesan hang tuah

  34. rosley says:

    benar.. pasukan panji hitam telah ada.allah telah memilih bangsa melayu dan malaysia lokasinya.malaysia memang selalu “tewas”,dan pasukan panji hitam tidak akan pernah tewas..kepada pasukan anji hitm…keluarlah!!! tidak perlu bersembunyi lagi.janji allah kamu tidak pernah akan tewas. seorang lelaki yang dipelihara oleh allah sedang menanti kamu semua…dan aku jua sedang menanti kamu di ambang langit biru.demi kebenaran..demi allah yang haq! aku tangan kanan,kamu tangan kirinya

    • blue sword says:

      dia kata bangsa yg tak pernah dikalahkanlah bro. islam kat m’sia ni sekadar 40% je camne nk jd pembawa panji2 hitam?

      • Anonymous says:

        Hai Bro, Hang percaya atas kalimah ALLAH atau tidak!!!! tauhid hang kat Allah Berapa %. Allah tu kan MUTLAK ATAS SEGALA URUSAN DIBUMI DAN DILANGIT. KALAU MANUSIA SELALUNYA BERPIKIRAN MCM NI SELALUNYA TAK PERCAYA ATAS RUKUN IMAN….. TAUHID HANG KAT ALLAH DAN RASULNYA ATAS MCM MANA… BUKAN ALLH DAN RASULNYA LAGI MENGETAHUI DAN DIA JUGA ALLAH YG BERKUASA ATAS SETIAP MAKHLUK.. NAMPAKNYA LU KENA DLM SIKIT DLM SIFAT 20 BRO…… JGN KITA JADI GOLONGAN MUNAFIQ YG DICERITAKAN DLM AL-QURAN.. KALAU LU KATA LU PEGANG PADA AL-QURAN DAN SUNAH ….. JAWAB NYA LU TAK MINTA ALLAH PERTUNJUK utk MEMIMPIN MANUSIA AKHIR ZAMAN INI KEJALAN ALLAH.
        SYARIAT RASULALLAH KITA KENA LALU DAN JUGA MEMAHAMI BUKAN SEKADAR ANgguk SAJE tanda FAHAM. TAPI YAKIN.

        HANYA ALLAH DAN RASULALLAH YG MENGETAHUI…

      • ISKANDAR ZULKARNAIN says:

        Bg pndpt tu bia la berlapik ckit bro…kta ada Tuhan…tentera badar bpe ramai….kalu ALLAH nk bg ISLAM kemenangan mudah je bro….

      • hamba allah says:

        memang islam cuma 40% bro….blue tak tahu ka kuasa allah macam mana,allah yang berkuasa ,kalau allah ndak tak mustahil,nak tanya blue kenal wali allah….adakah anda percaya dengan adanya wali…..?

      • hamba allah says:

        nak tanya blue kenal wali…percaya dgn adanya wali tak???? itu kuasa allah bro,,,kalau allah ndak blue yg pegang panji hitam…adakah blue kata tak boleh,itu kuasa tuhan blue,walaupun blue seorang lawan musuh ,dgn izin allah, tak mustahil,blue beroleh kemenagan…biarlah kita dekat dgn allah,baru kita tahu,,,siapa allah dan siapa kita….kita kenalah mencari dan terus mencari…

      • hamba allah says:

        blue sword cuba cari bangsa yg tak pernah dikalahkan…apa bangsa tu..nak tahu juga bangsa apa…

  35. rosley says:

    aku berjalan dan kamulah sepatunya..aku berikrar dan kamulah saksinya..demi negeri ini,demi bapa dan anaknya…

  36. rosley says:

    aku tahu kamu sedang menanti..maka keluarlah.di sinilah masanya.yang buruk kita cantas,yang cantik kita suburkan.kamulah tunjang kamulah penolong,kamu yang paling setia.kamulah 313..anak ku derita.kamu melangkah akan ada 2 tapak tangan akan menyambut.kamu datang akan ada yang menghuraikan.aku tahu dimana kamu cuma aku tak tahu siapa kamu.ku tunggu kamu di tanah subur lot 313.
    akulah “penutup yang berputar”
    ALLAHUAKBAR!!!
    ALLAHUAKBAR!!!
    ALLAHUAJBAR!!!
    JANJIMU TELAH DATANG

  37. mata hati says:

    pemegang panji hitam telah pun memulakan tugasnya….pandang dengan mata hati barulah kita nampak golongan mana yang memegang panji tersebut…kunci nya adalah ilmu agama….insyaALLAH kita akan nampak satu toifah yang merupakan pemegang panji2 tersebut…

  38. Anonymous says:

    kalau kita nak pegang amanah Allah untuk berjuang demi agama yang telah disebarkan oleh muhammad bin abdullah iaitu nabi kita..kita perlu berperang diri kita sendiri sebelum kita ingin berperang dgn amcaman luar..kalau kita sendiri tak mampu untuk perang diri sendiri apatah lagi orang luar yang menburuk burukan agama..x caye tngok sifat2 sahabat nabi..semoga kita tergolong orang orang yang sedikit….amin

  39. Jona Mohaini says:

    salam sebenarnya panji hitam dah pun keluar dari alam goib,,,yang akan pegang panji hitam adalah org MELAYU …berasal dari MALAYSIA,INDONISIA..KALIMANTAN..kalau kita nak kaji pasal panji hitam ada ilmu pasal alam goib,kita campurkan hadis2,sains,zaman sekarang serba moden hanya orang tertentu sahaja dapat lihat panji hitam,mungkin wali allah, orang kebenaran,orang2 yang tinggi ilmunya dan bertakwa kepada ALLAH.moga2 apa yg anda cari terlaksana AMIN……YANG PASTI PANJI2 HITAM DAH KELUAR YANG DAPAT PANJI HITAM AMAT BERTUAH KERANA YA AKAN MEMBERIKAN PANJI2 HITAM ITU KEPADA IMAM MAHADI sama2 kita berdoa agar apa yang kita cari dapat ALLAHUALAM….

    • blue sword says:

      jgn maen tembak je bro apa kena mengena alam ghaib dgn pamji2 hitan dah terang2 disebut dlm hadis panji2 tu dtg dari khurasan(sempadan iran Afghanistan) takkan tak belajar geografi kot?dan dlm hadis pon dah kata “bangsa yg tidak pernah dikalahkan’ yakni tidak pernah dijajah oleh bansa atau negara lain bangsa kita(melayu,indon) tak pernah kena jajah ke?

      • daddy cool says:

        mmg pada zahirnye kita bangsa melayu penah kene jajah…..tp 2 hanya luaran…..sbb mentaliti hati dan jiwa kita blom penah d jajah lagi….sbb 2 kalo dulu ade banyak penentangan…..dari kalangan org melayu kita….cube tgok tok janggut,dato maharajalela,dato bahaman…mat kilau…bukan ke mereka umat islam yang berbangsa melayu…cube pikir la…..mane dtgnye istilah melayu nak buat jarum pown x pandai……sume 2 dakyah org2 kafir yg cuba memudarkan semangat kita……apekehe jarum x boleyh nak buat sedangkan keris berlapis dan dilipat boleyh d tempa…..mane datangnye lela rentaka…pemuras…terakol…n mcm2 lagi…..jgn isyik tgok luaran……kaji juga dalamanya….

      • hamba allah says:

        hai bro blue hag kena belajar lagi lah,ilmu tak cukup tinggi lagi main hemtam aje…ilmu hag tak sampai langgit 1….tu hag tak percaya,kuasa tuhan,,,klu org tinggi ilmu tak cakap mcm org tak ada akal,org tak ada akal aje cakap main hentam aje….tak berfikir,cuba anda lihat komen iskandar ada ilmu,berfikir….tu yang kita nak di kongsikan…saya baca komen anda,semua org salah,anda seorang aje betul…pelek betul lah…komen anda…bukan nak berkongsi ,nak menjatuhkan org aje..

      • assalamualaikom dan salam sejahtera,woi blue swort,kau nie umat islam ke ape,sbb 2 la allah s.w.t. beri ilmu kpada hambanya yg tak brapa pandai dlm pendidikan,klu d beri kpada org yg pdai dlm pendidikan mcm blue swort,mesti bertambah kuncar kacir malaysia nie,kau pernah berfikir x ape yg terkandung dlm hadis,yg kau nak main hentam je,klu stakat nak baca hadis tpi x berfikir x gna jgak blue swort wei………..

      • SY BUDAK BARU BELAJAR... says:

        assalammu’alaikum blue sword…maaf sekiranya sy terkasar bahasa…jgn hanya tahu membaca dan menghafal saja apa itu panji2 hitam dengan imam mahdi..tetapi kena tahu juga pengertian,maksud serta isi yg tersirat dan tersuratnya…setiap dalam salah satu perkataan di dalam hadis itu membawa banyak maksud dan pengertiannya…sebagai CONTOH.,HATi dan AKAL FIKIRAN..apakah maksud dan pengertiannya..terlalu banyak maksud dan pengertiannya serta kegunaannya…hati-dapat merasa,sedih,gembira,riang,riak,ego,merendah diri,sayang ,benci..mcm2 lagi..,akal fikiran-untuk berfikir,menilai,meneliti,mengingati,dan mcm lagi..bukan hanya tertumpu pada satu2 perkara sahaja..terlalu banyak maksud dan pengertiannya…inilah kuasa allah s.w.t…jadi,renung2kan lah…sy minta maaf kiranya bahasa sy kasar…sy baru belajar dan masih belajar lagi…sama2lah kita pertahankan islam….assalammu’alaikum.

  40. Jona Mohaini says:

    SALAM…… YANG PEGANG PANJI2 HITAM BUKAN ORANG SEMBARANGAN ,BERILMU TINGGI DALAM BIDANG ALAM GOIB MERENDAH DIRI DENGAN ILMUNYA, SELALU BERJUMPA IMAM MAHADI DALAM MIMPINYA,PARA WALI,PARA NABI KALAU ANDA ADA TAHI LALAT YANG DI MAKSUDKAN,FIKIR-FIKIRKAN LAH……SIAPALAH YA YANG PEGANG PANJI2 HITAM TU YA…..YANG PENTING BANGSA MELAYU YANG PEGANG PANJI2 HITAM…SAYA BANGGA MENJADI ANAK MELAYU TERTUA DI DUNIA….ALLAHAKHBAR …ALLAHUALAM

    • saya bangga djdkan islam..mlayu hanya bngsa

    • blue sword says:

      asabiah! lu tau manayg bangsa melayu yg akan pegang panji2 hitam tu? jgn jd cam org yahudi nasrani kita org melayu yg paling akhir mendapat sinar islam iaitu kurun ke 13 masihi lg satu kita ni berani mati sgt ke? lg satu kita ni tak pernah kalah ke? pasal org yg akan pegang panji2 hitam tu adalah dari puak yg tidak pernah dikalahkan jadi kaji betul2 dulu jgn main tembak je ok.

      • Man Jawa says:

        @blue sword—–mna bangsa pon tak sal bole komunikasi dgn baik….jadi la satu umat yg bersatu…Kita ini satu ibarat juga sperti satu jasad..andai paha kiri di cubit..paha kanan pon trasa sakit. Ini beerti kita akan merasai kesakitan saudara kita di mana saja biarpun beribu batu jauh….

      • hamba allah says:

        nak tanya blue ada tak org melayu jadi wali allah,ramaikan,tak semestinya kita mendapat sinar islam akhir,ilmu kita tak setanding negara2 arab,hag kata negara tak pernah kalah berperang,dah kalah pun…sebenarnya negara tu dah kalah,…..

      • assalamualaikom dan salam sejahtera,woi blue swort,kau nie umat islam ke ape,sbb 2 la allah s.w.t. beri ilmu kpada hambanya yg tak brapa pandai dlm pendidikan,klu d beri kpada org yg pdai dlm pendidikan mcm blue swort,mesti bertambah kuncar kacir malaysia nie,kau pernah berfikir x ape yg terkandung dlm hadis,yg kau nak main hentam je,klu stakat nak baca hadis tpi x berfikir x gna jgak blue swort wei………..

  41. mohd hashim says:

    assalamualaikum saudara2 ku….tak payahlah kita menentukan/meramalkan tentang bila kiamat akan terjadi…bila tarikh kiamat tu…biarlah orang kafir saja yg meramalkan…janganlah kita ikuti jejak mereka…bila kiamat…?..itu urusan ALLAH…

  42. redha.. says:

    HITAM… ada makna disebalik warna panji hitam.. bukan suka2 nak simpan warna hitam.. hanya mereka yg menjalani tarikah dari ilmu golongan wali2 Allah sahaja yg dapat mencapai tahap nie.. bukan juga suka2 ka’abah dibungkus dengan kain warna hitam.. ada makna disebaliknya.. ada sebab..

    golongan bani Tamim adalah golongan tarikah ataupun sufi..
    sekarang kita berdepan dengan musuh yang bukan calang2.
    teknologi persenjataan yg amat tinggi. untuk melawan kaum kufar ini kena pada tahap ilmu yg tinggi juga.. kalo tidak terkorban begitu sahaja tanpa kemenangan, akibatnya bertambah kuat dan yakinlah mereka..

    masalahnya agama yang menjalani tarikah tidak ramai yg mahu mengikutinya, kononnya syirik.. sebab keduniaan sudah mengaburi mata kita sehingga tidak dapat lagi menilai mana yang kaca atau intan…

    wallahua’lam….

    • Jona Mohaini says:

      betul redha saya sokong 100% memanag pemuda bani tamim tinggi ilmunya mungkin wali allah,,pbt lah yang sama2 berjuang dgn imam al mahdi……sebab ilmu allah tak dapat kita nak kaji,bayangkan,dgn akal fikiran,bertapa hebatnya ilmu allah,..hanya orang tinggi ilmunya sahaja,yg tahu percaya….bertapa hebatnya..ilmu allah,,,.. orang2 akhir zaman ni lah membantu imam al mahdi….tapi ilmunya hanya orang2 sampai sahaja yg tahu..
      .allahualam

  43. assalamualaikum sahabat…saya dr sarawak,kuching sarawak…saya juga mngkaji ttg panji2 hitam ini..disarawak,minoriti adalah islam.saya ada satu group yg slalu bermuzakarah ttg kbngkitan imam mahdi ini..dan dserawak pula juga ada satu kem tabligh dan alim ulama…walaupun islam disarawak kurang,tp ada segelintir nya hebat ttg agama

  44. rudy affendy says:

    besr kemungkinan borneo,.. insaallah.

  45. Jona Mohaini says:

    salam kiamat akan berlaku urusan tuhan memang betul……kalau jiwa kita tak dekat dgn tuhan memang kita tak akan cerita pasal hari kiamat….hanya orang2 tertentu sahaja atau terpilih yang sanggup cerita pasal kiamat…..kita ambil tahu juga ..sebagai org islam…..kalau tak ambil tahu siapa lagi…..

    • ISKANDAR ZULKARNAIN says:

      Salam jona…bleh jon kongsikan cerita 21 dis 2012…adakah benar meteor akan melanda yellowstone di USA..ada sebahagian org berpendapat indonesia n singapura akan tenggelam…malaysia barat juga akan dilanda tsunami hgga merubah peta malaysia….apa kaitan malaysia yg kalu diterbalikkan jadi kalimah aisyalam dgn yahudi…sekadar bertanya…

      • Jona Mohaini says:

        sory iskandar…….sebenarnya kiamat akan berlaku …..tapi kita tak tahu bila akan berlaku hanya sang pengcipta sahaja yg tahu,sekarang ni kita tunggu kedatangan imam al mahdi,tapi golongan para wali ,mungkin dah berjumpa dgn imam al mahdi,mungkin mereka dah buat persiapan perang,mungkin golongan wali allah akan menjadi panglima perang imam al mahdi,,macam mana nak lawan dgn dajal kalau ilmu sejengkal sahaja,…untuk tahun 2012 banyak org kata hari kiamat akan berlaku,,,,tapi sekarang dah lebih tarikhnya,untuk kesimpulan selagi imam al mahdi blm muncul kita tunggu aje lah,banyak2 berdoa semoga kita dalam golongan tentera imam al mahdi,,,mungkin di maksudkan iskandar dah kiamat dah berlaku,,,,apa kaitan kalimah aisyalam dgn yahudi saya pun tak mengkaji kalimah itu,sebab saya pun tengah mencari kebenaran,mungkin iskandar tahu boleh kongsi bersama….soalan yg iskandar bagi kat saya tinggi sanggat,saya pun tak sampai lagi tahap itu,..iskandar ada fb,mana tahu kita boleh jumpa,cerita lebih panjang lagi….

  46. Assalamualaikum …Saudara…lebih elok saya panggil SAHABAT….saya ada satu soalan, kenapa agaknya …air mata saya mengalir bila membaca artikel saudara ini ? apakah tandanya itu….?sy bukanlah seorang alim….tetapi saya dapat merasakan ALLAH S.W.T selalu memberi saya peluang setelah saya melakukan sesuatu yg sgt besar dosanya…..sgt2 besar….tak perlu sy beritahu,saudara maybe boleh faham ……..saya tak tau perasaan apa yg saya rasa ini…pernah saya teringat kata2 umi saya suatu ketika dahulu…semasa majlis cukur rambut sewaktu saya masih baru dilahirkan….ada seorang lelaki tua ini..semasa mencukur rambut saya..memberitahu bapa saya bahawa suatu hari nanti saya akan menjadi seorg yang terkenal….apakah dia sekadar bergurau atau sebaliknya? …. saya sendiri keliru apa yg berlaku pada saya kebelakangan ini,saya selalu dengan sendirinya dengan tak semena mena selalu mengalirkan air mata walaupun hanya terfikir sesaat tentang ALLAH S.W.T….harap saudara boleh memberi jawapan…..oh ya…umur saya sekarang 25tahun,dan saya sekarang mendapat mcm2 ujian ….saya tak kecewa tapi saya dapat merasakan ia peluang untuk saya lebih rapatkan diri saya dengan ALLAH S.W.T……sblm ini saya selalu berubah ubah….pernah saya jadi seorang yang byk merosakkan orang lain….pernah juga suatu ketika saya sgt2 dekat dgn tuhan…ketenangan yg tak terhingga….sehingga saya dapat merasakan gegaran gempa bumi diwaktu orang lain tidak merasa apa2,dan ia benar2 berlaku kesokan harinya..dan saya juga pernah sepintas lalau ternampas seuatu yg sgt2 susah saya terangkan kepada saudara sewaktu saya solat sunat selepas fardu……sekarang sy dpt merasakan saya ingin mengenali diri saya sebenar2 nya..dan apa yang saya pasti…saya sgt2 teruja dan mahu tergolong di dalam salah seorang daripada tentera panji hitam pada akhir zaman ini….saya dapat merasakan ia betul2 sudah hampir……sgt hampir….. tolong jelaskan semua ini sahabat….. assalamualaikum.

  47. Dan saya ada sesuatu lagi untuk diperkatakan kepada sahabat…. tetapi boleh kah beri email saudara,kerana saya rasa perkara ini tidak boleh diberitahu disini. Ia berkaitan dengan artikel pemuda Bani Hashim yg sahabat katakan di atas….ia betul2 mengejutkan saya dan saya dpt merasakan sesuatu perlu saya lakukan…cuma saya tidak tahu apa makna semua ni……..tolong saya sahabat…. ia sgt penting..wslm.

  48. Meor says:

    Sebelum ini….kawasan tempat tinggal saya hanya didiami oleh orang melayu,cina dan india…teteapi bulan ini secara tiba2,muncul saudara2 dari Atceh,indonesia,membeli rumah dihadapan rumah saya,dan mereka semua muda2 belaka,dan agak mengkagumkan kerana kemampuan mereka membeli rumah tersebut yang berharga dalam lingkungan RM 400 000 tak kurang dari itu. Dan umi saya meberitahu mereka adalah orang yang baik2 belaka.

  49. Meor says:

    Adakah ilmu gerak dan jurus itu benar2 ada dalam islam?

  50. Meor says:

    hati saya ni akan jd marah sehingga tak boleh pk ape2 kalau ade org bkn islam cube tindas or pandang rendah org islam.

    • ISKANDAR ZULKARNAIN says:

      Aku pun sama ni meor…panas btul aku kalu org melayu pandang rendah dgn org islam n org melayu…nk cakap tgk dlu dgn mata hati…

  51. #A,,,B,,,ASSALLAMUALAIKUM,Berat mata memandang,Berat lagi Bahu yang Memikul…Dari manakah Datangnya Panji-Panji Hitam?…Warisan Nabi Sulaiman AS agaknya.?

    FISABILILLAH,Ianya tidak perlulah digembar gmburkan sebagai perperangan sesama manusia,…FSB ini adalah merupakan peperangan menentang Hati sendiri…Hati yang diduduki oleh Syaitan…Apakah bezanya kita manusia dengan Syaitan?Dalam persamaan yang hidup menjanakan jasad dengan Kalimah BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM.Syaitan pun sama mengunakan pengucapan ini..Memuji dengan memuji ALLAH SWT penciptanya untuk menyesatkan hati.@ LOVE yang suka melakukan sesuatu.<diterbalikkan Love ini akan menjadi EVOL..Apakah Evol ini?

    Sistem kehidupan pada masa ini ditakluki oleh "sistem ciptaan manusia' yang menjanjikan kesenangan hidup jika diikuti,Inilah dia "DAJJAL'…suatu sistem yang dicipta berpandukan Al-Quran namun tidak menjanjikan kehidupan diAkhirat (maksudku menyalahgunakan Al-Quran).sedangkan Kitab ini mengunjurkan kita mengejar dunia dan Akhirat…Manusia sudah terikat dengan sistem ini yang dibina dan dicipta oleh hati manusia yang hanya melihat dunia,tetapi tidak melihat akhirat…Itulah kesesatan yang nyata…Apapun,ILLAHI maha pengasih dan penyayang Mengetahui,maka disembunyikannya satu Ayat dari Al-Quran sebagai "KUNCI" penyelesaian manusia diakhir zaman kerana zat "Melindungi" pada manusia yang ingin menjadi Makhluk @ Miim,..(Makhluk yg benar mahu sujud.Lihat saja pada bentuk MiiM itu sendiri.seperti juga asalnya kita dari ADAM Alif Dal Miim..Yang meyerupai Berdiri,Rukuk dan Sujud).Cuma kita yg tidak mahu mendalami tanda-tanda ini,kerana hati kita lebih kepada "LOVE kebendaan).

    Makanya FSB ini adalah merupakan peperangan dengan Hati sendiri untuk "Mempercayai" diri kita sendiri adakah kita ini Makhluk ataupun masih didalam taklukan syaitan.

    Selagi Hati kita mengajak kita memusuhi sesama manusia,selagi itulah kita dikuasai hati..Panduan Pegangan Agama kita amatlah mudah,Janganlah diberatkan dengan rasa kebencian sesama manusia walaupun dari keturunan yahudi sekalipun,..Ingat akan asal Usul nabi2 kita yang terdahulu,dari mana asal mereka?…ALLAH maha mengetahui,Peliharalah MIHRAB kamu agar Hidayah untuk mengetahui dan memahami 'rahsia ketuhanan' itu diturunkan melalui alam solat dan sujudmu.

    ILLAHI maha pengasih dan penyayang,sesekali tidak menolak keinginan hati yang memujinya.tanpa melihat pegangan agama,bangsa,umur,maupun jenisnya.Memang sifat NYA begitu.Namun,ALLAH tidak akan membawa ke akhirat mereka yang "Mengubah" mereka yang menciptakan "Kesesatan"…Apakah kesesatan itu?…Ianya adalah sistem yang sudah disebutkan diatas.

    <<>>

    #sedikit untuk dibuat panduan sebelum kita semua ketemu kembali,,,”MELINDUNGI (13),Mengasihi dan menyayangi.Gunakan Akal Fikiran untuk memahami yang tertulis…Ku pasti Hatimu akan menentangnya.

  52. Anonymous says:

    ni ape cite org melayu jadi imam mahdi plak ni…. gila ke apa…

    • ISKANDAR ZULKARNAIN says:

      Jangan nanti bila imam mahadi benar2 org melayu kamu jadi penentangnya ya….hati2 ckit….takut kamu jadi pengikut dajjal lak anti….tgk dgn mata hati kamu….

      • Jona Mohaini says:

        betul tu iskandar saya sokong,,,,allah berfirman siapa2 yg memusuhi wali ku,istiar perang terhadapnya nya,itu baru wali allah,kalau kita buat cam tu dengan imam al mahdi allahualam apa akan jadi dengan dia,,,,,,,kalau orang tinggi ilmunya tak kan cakap mcm tu…..berfikir,akal,kena kuat,,,,

    • SY BUDAK BARU BELAJAR... says:

      assalammu’alaikum..maaf Anonymous klu sy terkasar bahasa..knpa perlu smpy mengeluarkan perkataan (gila)?sy rasa dalam ajaran islam pun dilarang menggunakan ayat (gila) tu…tambah2 lagi ayat tu di tujukan kepada owg melayu iaitu owg2 islam,lagi lah dilarang..jadi jgn lah guna ayat2 yg x elok dibaca atau didengar yg boleh mengakibatkan hati dan perasaan umat2 islam marah…ye…dalam blog ni kita semua sama2 cuba mencari dan mengenali erti serta isi yg tersirat dan maksud siapakah panji2 hitam yg akan berjuang bersama2 dengan imam mahdi,asal usulnya dari mana,jadi mana2 sahabat2 yg tau atau yg tau serba sedikit berkenaan panji2 hitam yg akan berjuang dengan imam mahdi tu,ceritakan lah…seandainya ada yg dimusykilkan,sama2 berfikir dan mencari kebenarannya…insya’allah,jika diizinkan ALLAH S.W.T.,akan diketahui juga dikemudian hari…berbincang lah dengan cara yg elok…assalammu’alaikum..

  53. sebab tu kah malaysia diserang dengan serangan pemikiran sehingga banyak anak2 muda terlibat dengan pelbagai dengan gejala sosial??? saya dah bukan melayu asli sebab dah bercampur keturunan cina, melayu dan mungkin juga arab…

  54. pendekar selendang putih says:

    blue sword terang2 org yg sempit akal…bodoh xtentu hala…..kita kena tahu 4 alam untuk mencapai nikmat al haq Allah 7petala langit dan 7petala bumi……

  55. shaifulrizan epul says:

    dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang…ayuh bangkit bangsa ku…”innad diina ‘indallaahil islaam”..sesungguhnya agama (yang benar dan diredhai)di sisi Allah ialah agama islam..laungkan laa illaaha illallah..pertahan baitulmaqdis,palestina,masjid al-aqsa..berjuanglh demi islam..apa bangsa sma2lh kita mengukuhkn ukhwah..berjuamg habis habisan..hingga titik darah yg trakhir…sesungguh para syuhada..di tempatkan di syurga…tegak kn lh panji islam..Allahuakbar!!!Allahuakbar!!!Aku x kn berduduk diam..Aku akan gegarkn negara zionis…dengan tangan kanan ku…Dengan bersaksikn seluruh makhluk..Tuhanku,Rasul ku,demi menegak kn keadilan,demi menegak kn islam..ayuh bangsa ku..seagama(islam) denganku bangkitlh..susun strategi perang……….

  56. ababil says:

    saudara2 semua,betul khurasan tu antara daerah di afganistan..di tanah melayu juga ada kemungkinan..kerana apa?anda harus membaca di sini..tolong baca dan anda faham.

    http://www.facebook.com/note.php?note_id=253615697994456

    anda akan tahu mengapa panji hitam antaranya tanah melayu.

  57. Assalamualaikum..
    tafsir jgn disalah tafsir.. takut kita tergolongan dengan golongan org2 yg rugi.. Allah s..w.t yg menentukan segala..

    add. fb sy… semoga pejuangan anda semua tidak sia-sia..

    yasintu@yahoo.com.my

  58. muhamad says:

    Salam, ya sheikh2 yg d hormati..amatlah berbahaya jika mentafsir hadis2 nabiS.A.W. menggunakan akal fikiran dan begurukan buku shja…takutnya nanti segala coment anda, bkenaan pekara ini d salah tafsir oleh pmbaca yg kurang ilmunya akan menjd fitnah besar..nanti d tokok tambahnya hadis nabi tnpa sedar maka jatuh hukumnya……,nauzubillah..saya beharap semua coment2 ini d hentikan.lebih baik kita bgun tahajud malam doa menangis2 minta Allah tunjukkan jln lurus pd kita..dan matikan kita semua dlm iman seperti iman para syuhada’ badr..WAHAI SAUDARA2KU..USAH DIPIKIRKAN TENTANG PANJI HITAM? IMAM MAHDI? ATAU PUN SIAPAKAH TENTERANYA? TAPI PIKIR DAN RISAULAH TENTANG IMAN KITA,UMAT NABI S.A.W. Yg.AKHIR…RISAULAH LAGI DAN LAGI IMAN KITA?IBU BAPA KITA?JIRAN2 KITA?? RISAU dan MENANGISLAH UTK UMAT NABI..MELAYU KA TALIBAN KA IBAN KA ATAU SIAPA SAJA MAKHLUK SEMUANYA TIADA DAYA UPAYA ,KUASA MELAINKAN ALLAH JUALAH YANG MAHA KUAT DAN MAHA HEBAT MAHA KUASA!..wasallam.

  59. pasukan hitam says:

    Tanda kiamat semuanya telah terbuka. Dan jelas bhw pasukan panji hitaam akan muncul dr pulau sumatera khususnya sumatra utara dan akan sgr berkibar bendera panji hitam yg akan membawa islam mnju kejayaan

    • btul 2 tanda kiamat dah muncul,cuma hamba2 allah s.w.t yg hendak mcari harta dunia je yg x sedar,akan adanye tanda kiamat,skrg nie pun dah d tunjukkan trang2,tp x jgak hamba2nya sdar,ketahui lah kamu,setiap bencana yg d trunkan smuanye adalah untk myedarkan kita daripada ksalahan2 yg kita lakukan……..!!!!

  60. Muhammad alMahdi alMuntadzar says:

    Assalamu’alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Ana, Muhammad alMahdi alMuntadzar. Telah hadir pada waktu dan saat yang dijanjikan oleh Allah Subhaanahu Wata’ala untuk kembali menegakkan kegemilangan syariat Islam.

    Innallaha ma’ana. Hal antom ma’ana?

  61. Anonymous says:

    Hambuihhh…
    Sengamat benor mu nih…

  62. Black Flag says:

    Assalamualaikum sedara semua.
    Perlu ke bedebat2 smpai nk begaduh mulot. Even tak btol skalipun juz ckp elok2,kita satu bngsa stu agama tak perlu nk tndas sesame. Ad logiknye jgak article ni. MELAYU masih ad yg bperang mmpjuangkn islam. Bile ckp psal melayu jgn korng pkir melayu malaysia je. Kt takbai thailand sane melayu pattani mseh bperang lg. Melayu moro kt philipina mseh bperang gak, melayu champa kt kemboja pn mseh bperang dgn kerajaan masing2 yg mnindas islam.. Para takblik malaysia pn xkurang hebatnye,giat mmbantu dorang dan bdakwah. cme kita yg iman cm biskot ni kdang2 terbuta mata hati, so tak mustahil MELAYU slah stu bangsa yg bjuang bsame2 imam mahdi dan org islam seantero timur.
    Chill. Yg penting, perang berlaku aku nak jihad bsame.

  63. Anonymous says:

    syukur alhamdulillah, ni lah yg dikatakan rahmat allah s.w.t. Sejak akhir-akhir ni kite lebih cenderung kepada agama. Tetapi kite selalu lupe yg islam selalu menganjurkan saudara, sederhana dan sejahtera. Berbeza pendapat adalah satu rahmat tetapi jangan sampai timbul perbalahan kerana itulah punca-punca kejatuhan ummat islam. Kite adalah umat muhammad iaitu umat yg terpuji. Umat yg terpuji adalah bermaksud umat yg selalu melaksanakan amal makruf nahi mungkar. Maka hendak lah kite memperbanyak kan sifat memaafkan, sifat rendah diri, sifat menimba ilmu dan sifat membantu. Itu lah keindahan islam yg sebenar. Pendangan demi pandangan adalah baik, kerana dapat menambah ilmu. Tapi yg hakikat nye cuma allah sahaja yg tahu. Tak kira bangsa, asal atas satu nama iaitu islam. Maka kita saudara. Cube lah saudara-saudara ku mendalami sejarah nabi kite yg kite hormati dan sanjungi baginda rasullulllah s.a.w. Di dalam sirah baginda ada banyak ilmu yg manfaat dan tips-tips bagaimana hendak berjaya dalam kehidupan harian kite. Dan cube la saudara ku yg amat ku kasihi memperbanyakan lah membaca al-quran dengan betul. Maksud saya dengan memahami setiap perkataan firman allah. Mengenai panji hitam itu adalah salah satu agenda yg telah allah tuliskan di lauh mahfuz. Maka kite bole membicarakan tapi jangan sampai timbul perbalahan kerana iblis sentiasa mencari jalan utk menghasut supaya manusia terutama pada umat islam agar bertelangkah sesama sendiri. Mudah-mudahan saya doakan agar kite semua umat muhammad akan di angkat menjadi tentera panji hitam. Insyallah. Amin. Wassalam

  64. Anonymous says:

    rahsia akan terbongkar tidak lama je lagi..

  65. ISKANDAR ZULKARNAIN says:

    Salam ikhwanul muslimin…
    Kemungkinan Pemuda Bani Tamim sedang menunggu saat dan ketikanya untuk memulakan langkahnya…PBT adalah salah seorang hamba Allah yang menyerahkan sepenuh jiwa dan raganya kepada Allah…begitu juga sesiapa yg ingin menjadi sebahagian daripada tenteranya mestilah menyerahkan dirinya kepada Allah, ‘ya Allah, aku serahkn diriku dan keluargaku kepada Engkau…perlakuanlah sekehendakMu, tp jangan tinggalkan aku tolonglah aku’…perjuangannya akan bermula selepas bencana besar terjadi di atas muka bumi ini…sanggupkah kita berjuang bersama dengannya selama 7 tahun perjalanannya menuju ke bumi suci dengan berjalan kaki…setelah mmbaiah imam akhir zaman bergerak mnuju Palestine utk mmbebaskan bumi Palestine, di sinilah berlakunya perang Dunia Ketiga…1/3 pengikut imam murtad sebelum perang terjadi…

    • Jona Mohaini says:

      mungkin betul juga PBT menunggu saat dan ketikanya,mungkin ia menunggu iskandar dalam memperjuangkannya,kita tak tahu itu kuasa SANG PENCIPTA mungkin iskandar terpilih …PBT bukan orang biasa,mungkin keturunan beginda,tapi ilmunya 7 petala langgit dan 7 petala bumi,hanya allah yg tahu…..

  66. Abdul Hamed says:

    Sabah, Malaysia adalah kedudukan yang paling tepat wujudnya panji hitam. Dari kedudukan Geografi dan pengiraan matematik yang berasaskan pengiraan kedudukan KAABAH dari diameter bulatan bumi, Borneo utara atau Sabah adalah pusat atau bayangan kaabah atau kata lain jika anda berdiri di depan cermin, anda akan melihat rupa anda di dalam cermin.

    Kebanyakan orang Sabah adalah kacukan dari pelbagai negara antaranya Brunai, Indonesia, Filipina, Australia, Arab, India, Jepun, Cina dan Korea.

    Orang Sabah mempunyai fizikal yang tidak terlalu tinggi atau rendah, berbadan tegap, berkulit sawo matang, boleh bertutur dalam 4 bahasa ibunda, Melayu dan English.

    Bagi tentera2 Panji Hitam yang utama adalah dari Selatan Filipina, Nusa Tenggara Timur Indonesia, Semananjung Malaysia, China, Tanah Barat Indonesia dan Selatan Thailand.

    jika di lihat secara kompleks, asal-usul penduduk Asia Tenggara adalah berkeluarga dan mempunyai banyak persamaan walaupun berlainan agama dan bangsa.

  67. Ayi says:

    Tetapi jangan pula kita lupa pasal khurasan nih ialah sebahagian penciptaan Adam A.S..

    Tanah Khurasan (Iran) – perut sebagai tempat berlapar..

    Saya hanya share ape yg saya dapat..selebihnya allah maha mengetahui..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: